الأحد، 15 نوفمبر، 2009

السلطانيه

بسم الله الرحمن الرحيم
اولا : حابه اعتذر لكل حد مش بقدر ارد عليه الفتره دى بس غصب عنى حقيقي .. اول مره اعرف يعنى ايه شغل وتعب وصحيان بدرى ونوم بدرى وارهاق
ومصطلحات كتييييييير كانت غايبه عنى
عموما ان شاء الله ازور الكل قريب
اما بقه النهارده ف اجاوب تاج جالى من البنوته العسوله همسات على ضوء القمر وانا مش اقدر ازعلها خالص
واحل التاج بسررررعه قبل النوم
انت مين بقى؟
انا باختصار : ساره او غروب
بنت عاديه في زمن مش عادى
عندك كام سنه؟
لسه من يومين كنت عامله عيد ميلادى الواحد والعشرين
هل انت متزوج ؟ وهل عندك اولاد؟
لا
دراستك ايه؟
ليسانس اداب انجليش
كم طولك...وما لونك..؟
احم احم .. ليه بس الاحراج ده ..... قصيره ولونى اصفر مايل للاخضر ههههههههههه
هل تمارس عملا بشهادتك ام عمل حر وماهو ؟
هو عمل حر وبشهادتى برضه ... ( سنتر تدريس لغات ودعايه واعلان وخدمات تعليميه )
ماهى مدة عملك اليوميه ؟
7 ساعات
ماذا تفعل بوقت فراغك ؟
بقرأ شعر واكلم اصحابي واشوف مدونتى واسرح شويه بقه مع نفسي وحاليا مفيش اصلا وقت فراغ كتير .. بستغله في النوم بصراحه
هل لديك هوايات....وهل تمارسها ؟
اكيد ... باكتب وبرسم احيانا وبسمع مزيكا وبمارسها اكيد
هل تشعر برضا ربنا عنك ؟
لا
هل تحب؟...ومن بقلبك الان؟
احم احم .. محدش بيعيش من غير حب حتى لو في خياله
مين بقلبي ؟؟؟؟
اذا كان على قلبي مليان .... بس حاليا ماما مالكه نص القلب ده
والنص التانى في عالم المجهول
لو لم تجد من تحب ....فماذا ستفعل ؟؟
اخلقه في خيالي
عندما تكون فى موقف اتخاذ القرار..تخالف الجماعه.. ام تشرك معك الاخرين ؟
بستشير اتنين في حياتى في المواقف المهمه
هل تتعامل بواقعيه؟
احيانا
ماهو الشيء الذى فعلته وندمت عليه طول عمرك ؟
انى حبيت
هل تصارح غيرك بالحقيقه ؟ ام ام تقول له مايريد سماعه؟
جدتى كانت دايما تقولى ( قوله في وشه ولا تغشه ) وانا باعمل كده دااااااااااااااااااايما
صف انسان يمكن ان تحبه عمرك كله ؟
انسان هيقدر يكسر حاجز كبير بينى وبين الحب ويمتلك النص اللى باقي من القلب
متى يقسوقلبك ؟
وقت الخيانه
من هو اول من قلت له احبك؟
احم احم ... هو اول حد قولتله بحبك ههههههههههه
سؤال بيجاوب نفسه
هل يمكن ان تحب احد من المدونين؟
حب اخوى ممكن ... حب عاطفي ... م اظنش
وهل يمكن ان يكون شريك حياتك؟
الله اعلم... كل شئ نصيب
ماذا تعنى لك المرأة او الرجل؟
المراه تساوى كلمات والرجل يساوى كلمه
فى زمن البحث عن الماده ..عن ماذا تبحث انت ؟
كلنا بندور على الماده في ظل ظروف بلدنا الحاليه .. لكنى مازلت بدور على زمن الحب الجميل
متى تعرف انك تحب ؟
لما مش بقدر انام من التفكير في حد
لما ببتسم لو فكرت فيه او انه موجود في حياتى
ماهى الشخصيه التى اثرت بحياتك ؟
كتير
ماما
ايناس صاحبتى وجهاد جداااااااااااااااااااااااا
واخ
هل يوجد من تراه سعيدا فى الدنيا ولماذا ؟
محدش بقي بيرضي عن حاله .. كله بيسعى وراء اللا نهائي
ماهى درجة صراحتك ؟
اعتقد اقصي درجه
وماهى المواقف التى يمكن ان تكذب فيها ؟
مش عارفه .. بس يمكن احيانا بتكون لما اكون عاوزه اتفادى مشكله مش ليها معنى
هل يتغير الحب بعد الزواج؟
لسه مش عارفه
فيما تفكر الان ؟
بفكر في مشكله جامده في شغلى مش قادره اتصرف فيها ... ويا ترى هقدر احلها واسلم شغلي في ميعاده ولا لا ؟

لو لم تعيش بمدينتك؟؟؟فاى مدينه اخرى تفضلها ؟
بموووووووووووووت في المنصوره وممكن اتخنق لو طلعت براها
من اول من ياتى ببالك لتحكى له اسرارك؟
ماما
من هو الد اعدائك؟
لسه مش اكتشفته
من هو صديقك؟
زماننا يندر فيه وجود الصديق ... ولكن عندى ايناس وجهاد وسلمى ودول الحاليين
وكانت آيه ( بتبعدنا الظروف )
وطبعا ماما اموله : امى وصديقتى وحبيبتى
وكان فيه حلم اخ ورااااااااااح لحاله
لو الدنيا كلها زيك....لمن تقول هذه العباره ؟
لعمو احمد ( جوز خالتى )
راجل لو الدنيا كلها زيه يمكن كان حال الدنيا اختلف
ربنا يخليه لينا
ماذا تكره فى الحياه ؟
الخيانه غير المبرره
ماذا تحب ؟
بحب الحياه وبساطتها وبحب اعيش
كيف تواجه مايضايقك وماذا تفعل عند المفاجآت ؟
لومتضايقه افضل اقعد لوحدى .. بس لو متضايقه لدرجه البكاء بروح لماما جررررررررررى
والمفاجات بقه : اكيد بتفاجئ ههههههههههههه
لو معاك فلوس اكثر مما تتخيل...فماذا ستفعل بها ؟
هشترى عربيه ليه لوحدى ومش هدى المفتاح لحد
هل الفقر يصنع حبا؟؟
مستحيل ... الفقر بيقتل لحب بس
وماذا لو وجد الحب فى زمن الفقر المادى؟
هو اكيد موجود .. لكن يا ترى نهايته ايه ؟
ماهى اقسى صدمه تعرضت لها حتى وقتنا هذا؟
الخيانه والفراق
كان رد فعلك؟
انهيار عصبي والعلاج لفتره طويله
هل تعلمتى منها شىء؟
قسوه القلب
هل انت على استعداد لتلقى صدمات اخرى؟؟
قبل الصدمه الاولى كان لا لكن حاليا بكل امتنان(الضربه اللى متموتش صاحبها بتقويه )
كيف ترد على من لاتصدقه ؟
لوحد حسيت انه بيكدب عليه بقول غالبا بسخريه شديده ( امممم يمكن !!! )
اذا احببت انسان ما ...هل تصرح له بحبك ؟
ايوه ....بس لو سيت انه بيبادلنى الشعور واكيد مش هتكون صريحه
ماذا ا تفعل لو لم يتجاوب معك؟
سؤال صعب .. مش عارفه
هل تؤمن بالمثل القائل:انا احب فانا اعيش ؟
جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ماهى القضايا التى تشغل بالك؟
العلاقات الاسريه والتفكك اللى حاصل في بيوتنا حاليا
هل تستطيع تحقيق كل احلامك؟
لو ربنا اراد ... ليه لا ؟

هل تمتلك طموحا...وماهو؟
شغلي يكبر ... وانجح ... واتجوز بقه ههههههههههههههه
كيف ستحقق طموحك...ام سيبقى حلما فقط!!!!!!!!!!
ان شاء الله يتحقق بالصبر والاجتهاد
ماهى علاقتك بالدنيا؟
بحبها وبتكرهنى
لو لك اختيار زمن تعيش به....فماهوذلك الزمن ؟ ولماذا ؟
زمن الرسول عليه الصلاه والسلام .. علشان اخف ذنوبي
هل يمكن ان ارا ك وانت غائب؟؟؟؟؟؟؟
يمكن .. لو مهتم ... تشوفنى في كلمه في جمله في حرف
ماذا ترى فى نفسك مميزا عن الاخرين؟
مش عارفه
من اذا اقترب منك ...هربت منه بعيدا؟
امممممممم حاليا .... شبح اسمه الحب
من تقول له : قرب منى قرب ...ياقلبى يا متغرب ؟

ده سؤال واجابه .. الاجابه قلبي المتغرب
ماذا تريد ان تقوم به قبل ان تموت؟
احج
اهداء التاج ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقول مثلا :
معجزات ( E73 )
واى حد عاوز يجاوبه
بس كده
سورى بقه الاجابات مختصره وكان نفسي ارغي اكتر واصدعكوا بس فعلا تعبانه وعاوزه انام علشان هصحي بدرى اوى
ادعووووولى

18 التعليقات:

ســـــــهــــــــــر يقول...

جدتى كانت دايما تقولى ( قوله في وشه ولا تغشه ) وانا باعمل كده دااااااااااااااااااايما
-----------------------------
حلوه اوى اوى النصيحه دى طبعا و انا بحب جدا راى الجدات
بس بالحق
خسرتك كام لحد دلوقتى؟؟
______________________________________

المرأه تساوى كلمات و الرجل يساوى كلمة
---------------------
ايه هى الكلمه ؟ و ايه هى الكلمات ؟؟؟
ايون رزاله و من اول مره اجى فيها هنا جايه باسئله


اجاباتك كلها حسستتنى كانى اعرفك و ده معناه انك حد بسيط اوى و جميل و بيدخل القلب

ماما أمولة يقول...

ساسو الغالية

شكرا يا حبيبتي ربنا يخليك ليا يارب

اجاباتك جميلة وانت أجمل

ربنا يوفقك في مشروعك ويصلح حالك

اللهم امين

وتجوزي بقى ونخلص هههههههه

سلام يا حبيبتي

لاسع افندى يقول...

اولا مبروك النيو لوك
ثانيا مبروك التاج

وكل سنه وانتى طيبه


تحيه لاسعه

3mr wa2el يقول...

اجاباتك حلوة بس زى ما قولتي مختصرة بس ممكن تخلى الاحد يعمل عنك مثلا شكل كدة او نبذة عنك ممكن يكون كلام بسيط بس المعنى كبير

romansy يقول...

ايزيك يا غروب
صباح الخير على اجمل شروق وغروب فى المنصوره والدنيا بحالها
صحيح التاج مختصر بس وافى
انتى قولتى المفيد دلوقتى بقى وقتك بفلوس
صحيح الشغل تعب وارهاق
بس متعته بقى
لما تحقى فيه اهدافك
تاج جميل يا غروب
وروحى نامى بقى
علشان احنا سهرانكى

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

يااالااااهوى على عثلك ساساسو

بجد انا منتش متخيلة انك هتجاوبى وكنت بفكر والله بقول هى هتقبله هههههههه

سيبك انت من الهواجس دى :):)

المهم يارب تكونى بخير

وبجد انت وحشانى جدا
انا عارفة انى مقصرة معاكى بس دعوااتك بقى
انت عارفة البيت والعيال والشغل والطبيخ والغسيل وكدا ههه

همســات عــلى ضــوء الــقمر يقول...

اكسلنت اجابتك ممتازة

بس انا عايزة مفتاح العربية دى لفى يعنى
اخمس بيها شوية هههه

ربنا يكرمك اجاباتك جميلة

donya يقول...

مساء الخير
تاج جميل
واجابات وضحت كثير من جوانب شخصيتك

تحياتي

sookra يقول...

اجابتك حلوه ياساسو قديما
وياغروب حديثا
وطبعا انا معايا كارت بلانش ان انا اول تعليق محجوز لى دائما
ثانيا مبروك ياستى الشغل وربنا يوفقك يارب دايما
تحياتى ياقمره

ريتاج يقول...

بجد إجابتك كتير حلو

وعيد ميلاد سعيد
بالتوفيق حبيبتى فى عملك
الله معاك
تحياتى
الاميرة
ريتاج

م/ الحسيني لزومي يقول...

دائما نبحث عن انفسنا وسط خبايا السطور وتظل الكلمه الوحيده التي ترسم ما بداخلنا بدقه
تحياتي
--------------------

من اجل
وطن آمن مستقر...حياة افضل.
من اجل
محاربة الفساد....مقاومة التزوير
من اجل
ان تكون مقدرات هذا الوطن بأيدينا
شارك في الحملة الشعبيه للقيد بالجداول الانتخابية
ضع شعار الحملة علي مدونتك

E73 يقول...

ربنا يويا سوسو ويخليكي ليا يا كميلة

ويعلي مراتبك ويهديلك العاصي

ويهديكي بقى وأنا قبلك طبعا

مرسي يا سوستة على التاج الجميل ده

إن شاء الله أجاوب عليه بس مش في معجزات هرد عليه في مع نفسي

ونامي بقى

حلم بيعافر يقول...

بحب بتوع اداب انجليزى

وبحقد عليهم

ههه تقبلى مرورى

عابرة السبيل يقول...

مش عارفة مبعرفش ارد على التاجات اللى عند الناس بحاجة بصراحة

غير ان كويس انك جاوبتى التاج بتبقى وقفة مع النفس حلوة وسريعة

rony يقول...

ازيك يا احلى غروب
وحشتيييييييييييييينى
ردودك على البوست جميله ومختصره
نفسى اتعلم الاختصار وابطل رغى
مش عارفه قوليلى ازاى يا بنتى
كفايه كده انا رغيت كتير
تحياتى يا جميل

الأحــــــ إيناس ــــــزان يقول...

السلام عليكم

وحشتينى قوووووووووى
انا عارفه انى مقصرة معاكى يارب تكونى بخير
وكل سنه وانتى طيبه ولو انها جت متأخر شوية

الأحــــــ إيناس ــــــزان يقول...

تسلم ايديكى مش جديد عليكى انك تكون اجابتك بهذا الشكل الرائع
احيك
على ثقتك بنفسك وربنا يديم الود بينا يارب
بحبك قووووووووووووى
ومبروك عليكى الشغل
وكمان مبروك اللوك الجديد
بحبك موووووووووووووووووت

اقصوصه يقول...

مبرووك التاج :)

 

ما بعد الغروب © 2008. Design By: SkinCorner